• OMX Baltic−0,41%260,93
  • OMX Riga−0,72%885,98
  • OMX Tallinn−0,07%1 684,45
  • OMX Vilnius0,22%1 004,61
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 1000,28%8 282,76
  • Nikkei 2250,57%37 940,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,82
  • OMX Baltic−0,41%260,93
  • OMX Riga−0,72%885,98
  • OMX Tallinn−0,07%1 684,45
  • OMX Vilnius0,22%1 004,61
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 1000,28%8 282,76
  • Nikkei 2250,57%37 940,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,82
  • 03.06.15, 14:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Piloodiks saab poole tunniga

Indias on piloote, kes said oma lennukijuhtimise paberid nii, et istusid kaaspiloodi kohal ainult 35 minutit.
Lennuk
  • Lennuk Foto: Bloomberg
Üks selline "piloot" on Anupam Verma, kes sai kokpitis istutud 35 minuti eest sertifikaadi, mis näitab, et ta on lennanud lennukiga üle 360 tunni. „Mis juhtub siis, kui ma lendan ja peaks hädaolukord tulema? Ma ei teaks isegi kuhu või kuidas maanduda,“ ütles 25 aastane Verma Bloombergile. Verma on üks nendest, kes sai valitsuselt 2,8 miljonit ruupiat (u 40 000 eurot) toetust, et õppida lendama reisilennukiga.
Indias on nõudlus sadade uute pilootide järele, kuid sagenenud on ka paljud korruptsioonijuhtumid. Näiteks 2011. aastal avastas politsei 18 juhtumit, kus piloodid olid kas dokumente võltsinud või saanud lennusertifikaadi ebaausal teel.
„Logiraamatute võltsimine on ohjeldamatu nii lennufirmades kui ka lennuklubides,“ ütles endine reisilennuki piloot ja lennundusohutuse spetsialist Mohan Ranganathan. „Tunnid läksid kirja mõne sellise lennukiga, mis oli hoopis lennukõlbmatu. Ühel lennukil polnud näiteks mootoreidki.“
Vermale on aga piloodiks õppimine olnud võimalus põgeneda vaesusest, kuna tal on veel 7 õde-venda ning vanematel on keeruline perekonda toetada. Verma alustas oma lennukarjääri 2009. aasta detsembris lennufirmas Yash Air.
Verma ja mõned tema kursusekaaslased kaebasid lennufirma kohtusse ja nõudsid õpperaha tagasi, kuna nad ei saanudki vajalikku väljaõpet. Kohus leidis, et lennufirma oli rikkumise toime pannud. Kuid lennufirma jätkab endiselt tegevust, olles muutnud enda nimeks Centaur Aviation Academy.
Verma sooritas hiljuti lennueksami valitsusele kuuluvas Indira Gandhi Rashtriya Uran Akademi juures ning sai enda sertifikaadi ausal teel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele